La primera etapa, de Barcelona a Strasbourg, ha servit per a evidenciar a) que anem molt carregats i b) que a les pujades d'autopista una força desconeguda del més enllà ens estira pel darrere (!) i baixa la velocitat del Fresnel a uns esforçats a 70-80 km/h. Tot i això, normalment circulem a uns més que dignes 110 km/h.
Els 1100 km de l'estirada (del tirón?) ens van permetre anar en convoi per les elegants retencions franceses amb la Daiva i el Dani (i el seu sobrecarregat Peugeot 206) fins a Lyon, ciutat en la que ens vam separar. Ells van quedar-se a sopar i dormir allà, i nosaltres ens vam marcar com a objectiu arribar abans de les 3 de la nit a Eckbolsheim, al costat de Strasbourg, on viuen els Meyer (merci, Claude et Geneviève!) , i on hem passat el cap de setmana, incloent assistència a uns focs d'artifici en honor del 14 de juliol que tenia un pressupost similar al del rescat bancari d'Espanya. Estan llençant focs d'artifici per sobre les seves possibilitats.
Demà dilluns marxem des de Strasbourg fins a Klenova, un poble txec molt proper a la frontera amb Alemanya, on els organitzadors del Mongol Rally ens esperen per a donar la sortida oficial al circ.
Quadern de bitàcora:
- Consum: 0,633 kWh/km (6,56 l/100, o )
- Sorolls del cotxe: tots coneguts, de moment
- Punxades: cap
- Problemes mecànics: toca fusta.