I ens van fer la foto al podi, amb el foulard de seda mongol
en senyal de respecte (?) i el vodka destil·lat de llet en senyal de
purificació (??). I amb una barreja de tristor i alleugeriment (començàvem a
entrar en estat paranoic a la que el cotxe feia un soroll nou) vam entregar el Fresnel.
17 països, 12.719 km
de comptador*, 32 dies, 670.9 litres de gasolina, 1 vaixell, 4 amortidors posteriors,
0 punxades (zero!!!), 0 litres d’oli, 0 litres de refrigerant, 6 llaunes de
camping gas, incomptables nits d’acampada, comptables dutxes, contrastos
bestials, paisatges espectaculars, rius profunds, hospitalitat infinita i nous
amics.
El trajecte no hauria estat el mateix sense la gent amb la
que hem viatjat. El Dani i la Daiva en el seu Peugeot 206 en els primers
quilòmetres, L’Edu i la Sylvie amb el seu Seicento blau, la Injection Family (el
Javier, l’Amparo, l’Andrés i el Sergio amb la seva ambulància-doraemon que, malauradament,
va deixar de funcionar a pocs quilòmetres de la frontera mongola), les noies d’Ambulanbator
i la seva ambulància-camper madrilenya.
I els darrer 10 dies el nostre convoi
espontani però naturalment sòlid (d’aquelles coses que, sense parlar-ne, succeeixen)
del Rob i la Kate en el pobre Fiat Punto (nota mental: mai de la vida tingueu
un Punto de primera generació) i el Kenson i l’Arthur en l’absurdament fiable Toyota
Yaris de 998 cm3 (nota mental: un Yaris, sí). I una multitud de gent amb qui
ens hem creuat o amb qui hem acampat de manera menys constant però que
generaven situacions interessants cada dia.
Finalment, gràcies a tothom que ens ha ajudat a posar en
marxa el projecte, tant als patrocinadors que ens van ajudar a disposar d’un
cotxe que posar en marxa el dia 13 de juliol com als particulars que amb la
compra de samarretes van permetre recaptar (de moment) quasi 500 € que ja hem
repartit a parts iguals entre l’ONG que promocionava The Adventurist i l’entitat
que nosaltres vam escollir, Amnistia Internacional.
I com deien al Flying Circus, And now, for something completely different.
*creiem que son més, ja que el diàmetre dels pneumàtics
diferent a l’original, generava cert error de lectura