14 d’ag. 2012

Mongòlia: dia 4: algun punt 200 km després – Altai


El camí cap a Altai va ser pesat. Les pistes semblaven  no acabar mai, el  tôle ondulée  apareixia per qualsevol pista alternativa que busquéssim, i la conducció sense amortidor (tot i haver après que els amortidors estan sobrevalorats) feia anar amb peus de plom. En una de les pistes, vam escoltar un so de punxada que feia presagiar la mort de l’amortidor posterior dret. Efectivament, el Fresnel anava coix de tots dos amortidors posteriors.

Cap a les 18h entràvem a Altai. El taller va ser fàcil de trobar: un eixam de turismes europeus ridículament petits i cascats s’apilaven al voltant d’un taller on, a pinzell, havien pintat “Mongol Rally autoservice”. Una senyora amb  una jaqueta rosa al cap donava ordres a un grup de mecànics, un dels quals va desmuntar els nostres dos amortidors posteriors, va entrar en un magatzem, i va sortir amb dos amortidors coreans nous. Problema: mateixa llargada, posició dels caps on roscar-los al cotxe diferents. No hi ha Fiats a Mongòlia per als que fer stock de recanvis. Sense cara de veure-hi un problema, va agafar el suport dels amortidors rebentats, els va tallar, i,  un senyor  que portava ulleres de sol de senyora gran que va al Club Deportivo Iradier com a protecció a la soldadura, els va fixar al nou amortidor. I es va quedar tant ample.


Amb escepticisme vam acceptar la reparació. No hi havia gaires més possibilitats. El upgrading de la suspensió no va acabar aquí. En el mateix taller, vam coincidir amb un equip italià que anava amb uns Panda (Fiat) i que tenia molts quilòmetres d’Àfrica a les esquenes. Ens va recomanar encastrar silentblocs de goma a les molles, per a evitar que es comprimeixin massa per la càrrega i mantenir així l’alçada lliure al terra. I així ho vam fer. Pimp my ride, Ghengis.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada